PPC reklama – vyplatí se i začínajícím firmám?
PPC reklama patří k nejrozšířenějším formám reklamy na internetu, přesto mnoho podnikatelů váhá, zda se vyplatí do ní investovat. Je to jedna z mála reklam, která uživatelům zprostředkovává většinou jen ty produkty, které skutečně hledají a potřebují. Zadavatelé si naopak nemohou vynachválit skvělé možnosti cílení a vysokou efektivitu i při nízkých nákladech.
Mnoho malých a začínajících firem se domnívá, že PPC kampaně jim nepřinesou výdělky, neumí s nimi zacházet a PPC agentura v Praze se zdá být příliš nákladná. Jenže malé i velké firmy mají něco společného – chtějí být vidět a získávat nové zákazníky, a tedy i vydělávat peníze.
Kdy se nevyplatí?
Na začátek je potřeba říct, že pokud firma (ať už jakkoliv velká) přichází s novým produktem, který na trhu zatím neexistoval a zákazníci ho tedy neznají, PPC reklama se nevyplatí. Potenciální kupující totiž nebudou znát přesné označení produktu a nemohou do vyhledávače zadat klíčová slova, která povedou k jeho nalezení. PPC kampaň neslouží k budování poptávky na nové produkty, ale k přitáhnutí zákazníků, kteří už zboží poptávají a znají ho.
Velkým nešvarem začínajících firem je to, že se snaží nasadit co nejnižší ceny, aby v konkurenci obstály. V PPC reklamě se ale platí za každý proklik, a pokud nemáte na zboží dostatečnou marži, nevyplatí se vám.
V poslední řadě pro vás bude PPC reklama zbytečná, pokud podnikáte v „zakázaném“ oboru. Zbraně, léky na předpis, erotika a tabákové výrobky patří k výrobkům, které do reklamy zahrnout nelze.
Proč naopak ano?
Tak proč využít PPC reklamu místo SEO kampaně, která je daleko levnější? PPC kampaň přináší okamžité výsledky, což může být pro malou začínající firmu stěžejní. Místo zdlouhavého rozjezdu na sebe výsledky nenechají dlouho čekat a zvýší zisky v krátkodobém horizontu. Navíc pokud vám nebude vyhovovat, můžete ji po zhodnocení buď optimalizovat, nebo úplně vypnout a soustředit se na jinou formu reklamy.