Faktury jsou hrazeny po splatnosti, ukázal průzkum

Na vlastní noze nyní v České republice funguje nejedna osoba. A nelze se tomu divit. Lidé chtějí být sami sobě pánem, chtějí si vydělávat tolik, kolik se jim ani nesnilo, nechtějí chodit do práce od osmi do čtyř hodin odpoledne. A přesně tento volnější režim, respektive svobodnější režim jim je umožňován, když se stanou osobami samostatně výdělečně činnými. Ovšem ani tento na první pohled idylický život není bez mráčku. V tomto případě se OSVČ velice často setkávají s fakturami, které jsou hrazeny po splatnosti. 

Každá desátá faktura je hrazena po splatnosti 

Z posledních průzkumů vyplývá, že každá desátá faktura je uhrazená po splatnosti. A s tímto rizikem musí začínající podnikatelé do byznysu vkráčet. Zatímco v některých případech se na úhradu faktury zapomene, v ostatních se lidem líbí, že dostanou vaši práci a už nemají chuť ji platit. 

Zatímco v případě velkých či větších firem, které si mohou dovolit čekat na úhradu faktury i půl roku, jsou tady jednotlivci, jež si tak dlouho čekat dovolit nemohou. Pro ně je příliš dlouhá splatnost velmi zranitelná, musí kvůli ní zanedlouho těžit ze svých nastřádaných úspor.  

Splatnost faktur po termínu jako stále častější věc 

I když mluvíme spíše o hříchu, kterého se podnikatelé dopouští, bohužel se z úhrady faktur po splatnosti stává naprosto běžná věc. I když je splatnost většinou stanovená na čtrnáct dnů, bezmála padesát procent podnikatelů se potýká s tím, že je částka uhrazená až po měsíci.  

Splatnost faktur po měsíci je však ještě jeden z pozitivnějších scénářů. Najdou se mezi námi bohužel i jedinci, kterým trvá daleko déle než jeden měsíc.  

Co dělat v případě, že je splatnost faktury opravdu dlouhá? 

Samozřejmě se nabízí cesta právnická, ale v mnoha případech se jedná o fakturované menší částky, u kterých by právník vyšel daleko dráž než suma uváděná na faktuře. Je tedy na každém podnikateli, aby zvážil, jestli se mu tento směr opravdu vyplatí či jestli je v jeho případě spíše ztrátový.  

Jinak ale nelze dělat prakticky nic, než poslat varovné signály jiným podnikatelům či napsat negativní recenzi na internet.